Spring naar inhoud

Huisstijl ontwerp ‘Just outside’

juni 7, 2012

In de gesprekken met Monique Harmsen van Just Outside heb ik een helder beeld gekregen van haar bedrijfsvoering, visie, missie en aanbod. De afgelopen jaren heeft zij, onder de bedrijfsnaam 2412 IMCC,voornamelijk internationaal georiënteerde personen, teams en organisaties ondersteund bij hun werkzaamheden. Haar aanbod bestaat uit internationaal (export-)managementadvies en het ontwikkelen van de noodzakelijke culturele intelligentie om een effectieve samenwerking met internationale klanten en collega’s te kunnen bewerkstelligen. Na jaren van succesvol ondernemen was het tijd om een nieuwe bedrijfsnaam en huisstijl te presenteren, met als doel een vergroting van haar persoonlijke verbondenheid. Waar de oude bedrijfsnaam, huisstijl en website een beeld geven van ‘een enorm groot bedrijf in Manhattan, NYC’, laat Just outside meer eigenheid, speelsheid en zachtheid zien. De kwaliteiten die Monique Harmsen heeft om teams of individuele personen te begeleiden, ondersteunen en te leren zijn krachtig en doeltreffend. In het werkveld van de ‘internationalisering’ zal zij educatie en ondersteuning blijven brengen. Daarnaast is zij bezig met ontwikkelen en uitkristalliseren van aanbod op het gebied van coaching, ‘Leiderschap & Management’ en ‘Marketing & Communicatie’. Het creatieve proces van het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl vraagt eerst onderzoek naar de branche en gesprekken over de werkzaamheden en de wensen. De informatie komt binnen door inhoudelijke gesprekken, maar ook door sfeer, energie en vrije inspiratie en interpretatie. De associaties die komen werk ik uit in een presentatie van een drietal totaal verschillende ontwerpen. Wanneer de ontwerpen zichtbaar zijn is het gemakkelijker om keuzen te maken en voorkeuren uit te spreken. Uiteindelijk is deze huisstijl gekozen en uitgewerkt tot het definitieve resultaat. De nieuwe huisstijl toont een abstractie van twee blauwe vlinders. De linkervorm sluit als een puzzelstuk aan in de rechtervorm. Just outside staat nu nog buiten, maar wanneer je haar binnenlaat kan zij van binnen uit kennis en strategie delen om organisaties succesvol en efficiënt te laten opereren op de internationale markt. Het zouden vlinders kunnen zijn, die de vrijheid hebben om overal naar toe te vliegen. Sleutelwoorden zijn: verbinding, vertrouwen, open mind, respect, speelsheid, resultaatgerichtheid en synergie.‘Everything you need is Just Outside your comfort zone’. De visitekaartjes worden gedrukt bij MOO. Zij hebben prachtig Mohawk geschept papier, waarbij het kaartje wordt opgebouwd in 3 lagen.

No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: